Det är gitarr jag vill göra

Jag har märkt att sjunga på scen inte är min grej. Det märkte jag igår på musiken. De kunde inte få mig att sjunga. Jag satte ett bestämt "Nej" för jag tycker inte om att sjunga bland folk. Men däremot spela gitarr utan att sjunga. Jag spelade en låt för lärarna helt utan problem. Jag fokuserade bara på spelandet och inte kolla på de. Det var då jag förstod att det var endast gitarrspelande jag ville hålla på med. Jag kan stå ensam på en scen och stå framför fertal människor utan problem, bara jag endast spelar gitarr och inte sjunger. Det tycker jag är rätt okej. Det kan jag våga. Jag kan sjunga på scen men när jag blir nervös så tappar jag texten. Det är en av anledningarna till att jag inte vågar sjunga på scen. Jag har en dröm att bli en framgångrik gitarrist. Pengarna jag troligen kommer tjäna ska jag först ge till mina barn och familjen. Det är inte popularitet och publicitet jag söker efter. Jag spelar för att det är kul och att det är gitarr jag vill spela. Att stå i rampljuset är ärligt talat inte heller min grej.
 
Mitt tips till dig som inte vågar att spela bland folk; Fokusera inte på hur mycket folk det är. Låtsas att människorna omkring dig är luft. Det är bara du som är där. Det du ska fokusera på är spelandet. Ta gärna några djupa andetag innan. Andas in med näsan, och ut med munnen. Andas djupa andetag och försök lugna ner dig själv. Det kommer gå bra. Om du tänker positivt så kommer det gå jättebra. Tänk att du är jätteduktig och tro på dig själv. Vill du bli en framgångsrik person måste du våga. När jag spelar gitarr brukar jag låtsas att jag är på en scen. Jag ser folk och en mikrofon framför mig. Det är ett bra sätt att träna sig på. Kom ihåg att lita på dig själv. Var stolt.
 
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0